着魔猎人

多情眼无情脸 真滥情假痴心

©着魔猎人
Powered by LOFTER
 
Killing Me Softly With His Song (Remastered Version) - Roberta Flack
The Very Best Of Roberta Flack Roberta Flack

To Jackson

存档灵魂:

Killing Me Softly with His Song
他的歌声将我温柔杀死

 

歌词】

 

Strumming my pain with his fingers
他用指尖拨动我心苦楚
Singing my life with his words
他用言语吟唱我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Telling my whole life with his words
他用言语道尽我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死

I heard he sanga good song
我听到他吟唱佳曲
I heard he had a style
我听到他风格迥异
And so I came to see him to listen for awhile
我前去一睹其容
And there he was this young boy, a stranger to my eyes
眼中只见翩翩陌生少年

Strumming my pain with his fingers
他用指尖拨动我心苦楚
Singing my life with his words
他用言语吟唱我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Telling my whole life with his words
他用言语道尽我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死

I felt all flushed with fever embarrassed by the crowd
我脸颊潮红羞怯于众
I felt he found my letters and read each word aloud
我听到他大声读出我信中的每字每句
I prayed that he would finish But he just kept right on
我祈祷这一幕尽快结束但他仍在继续

Strumming my pain with his fingers
他用指尖拨动我心苦楚
Singing my life with his words
他用言语吟唱我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Telling my whole life with his words
他用言语道尽我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死

He sang as if he knew me in all my dark despair
他歌唱 一如懂得我无尽的绝望
And then he looked right through me as if I wasn't there
他洞悉 仿佛我不在场
And he just kept on singing
他兀自吟唱
Singing clear and strong
清晰而响亮

Strumming my pain with his fingers
他用指尖拨动我心苦楚
Singing my life with his words
他用言语吟唱我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死
Telling my whole life with his words
他用言语道尽我的一生
Killing me softly with his song
他的歌声将我温柔杀死